Najczęstsze usterki w Hyundai i30

hyundai i30

Hyundai i30 to jeden z najpopularniejszych samochodów kompaktowych ostatnich lat. Co możemy jednak powiedzieć o nim w kontekście najczęstszych usterek, na jakie napotkamy w tym modelu – zarówno w przypadku najnowszej, jak i starszych generacji?

Hyundai i30 – historia modelu

Koreańska motoryzacja dosłownie rośnie w oczach, a świetnym tego przykładem jest oczywiście Hyundai. Koncern, który tworzony jest razem z Kią oraz luksusową marką Genesis (niedostępną w naszym kraju) jest obecnie trzecią siłą światowej motoryzacji, a to naprawdę nie lada wyczyn. Koreańscy producenci zostawili za sobą okres tworzenia nijakich pod kątem technicznym i designerskim aut, co oczywiście sprawia, że ich samochody klienci patrzą coraz to łaskawszym okiem. W rozwoju koncernu z pewnością pomógł ogromny sukces komercyjny kompaktowego modelu Hyundai i30, który jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w tej klasie pojazdów na światowym rynku.

Hyundai i30 był jednym z pierwszych pojazdów nowej generacji, jeżeli chodzi o markę z Korei Południowej. Auto to było wytworem europejskiego działu badań i rozwoju, które kilka lat wcześniej zostało otworzone w Niemczech. i30 wprowadziło również zupełnie nowe nazewnictwo, opierające się na kodzie alfanumerycznym. Trójka z przodu mówi więc nam doskonale, że auto to rezyduje w rynkowym segmencie C, a więc grupie samochodów kompaktowych.

Hyundai i30 był samochodem nakierowanym na sprzedaż w Europie i był początkiem prawdziwej rewolucji w gamie producenta z Seulu. Wysoki poziom bezpieczeństwa czy solidne jednostki napędowe napędzały popyt na ten samochód, który jednak pod kątem designu czy wyposażenia nadal pozostawiał wiele do życzenia. Druga generacja i30, która ujrzała światło dzienne w 2011 roku, to już jednak zupełnie inna historia. Hyundai wprowadził wraz z tym pojazdem nowy język stylistyczny o nazwie Fluidic Sculpture, który wśród europejskich klientów (i nie tylko) naprawdę dobrze się przyjął. Samochód produkowano w wariantach hatchback oraz kombi, co powiększyło możliwości samego modelu.

Największy sukces bez wątpienia odniosła jednak obecnie produkowana, trzecia generacja tego samochodu, które została ujawniona w 2016 roku. Tym razem mamy do czynienia z samochodem przeznaczonym na rynek globalny, choć z USA i30 zniknął w 2020 roku. Do hatchbacka oraz kombi doszedł jeszcze (w niektórych krajach) liftback, sam design przeszedł naprawdę udaną rewolucję, a wyposażenie i właściwości techniczne zaliczyły naprawdę ogromny skok jakościowy. To właśnie dzięki temu Hyundai i3 jest w stanie utrzymywać się na pozycji jednego z najczęściej wybieranych samochodów z segmentu C już od dobrych kilku lat.

Hyundai i30 – dane techniczne najnowszej generacji modelu

Jeżeli spojrzymy na najpopularniejszy w naszym regionie wariant hatchback, Hyundaia i30 możemy nazywać naprawdę kompaktowym autem. Długość 4340 mm, szerokość 1795 mm oraz wysokość 1455 mm to gabaryty, które nie wydają się zbytnio imponujące. Niewielka jest również jednak waga samochodu – około 1200 kilogramów – co wraz z wydajnymi oraz mocnymi silnikami, a także wspomnianymi wyżej niewielkimi rozmiarami, zapewnia bardzo dobrą dynamikę jazdy.

Hyundai i30 – najczęstsze usterki w najnowszej generacji

Oczywiście żaden samochód nie jest idealny, a Hyundai i30 również ma pewne pięty achillesowe. W przypadku najnowszej generacji bez wątpienia jesteśmy w stanie tutaj powiedzieć o sprzęgle, które w niektórych egzemplarzach lubiło się doszczętnie psuć nawet przed przekroczeniem bariery 30 000 przejechanych kilometrów. Rzadziej zaś kierowcy narzekają na parujące reflektory, niską trwałość lakieru, wycieki oleju ze skrzyni biegów, a także nie zawsze działający poprawnie system Start-Stop.

Hyundai i30 – najczęstsze usterki w starszych modelach

System Start-Stop miewał swoje problemy również w poprzednim wcieleniu auta. Sporą bolączką tych modeli jest również ogólnie psująca się elektryka, co oczywiście na wspomniany system ma spory wpływ. Kierowcy nie bez przyczyny raportują również o niezbyt trwałych przegubach na przednich półosiach, a także na chaotyczne działanie sprężarki klimatyzacji. Parujące reflektory również i tu nierzadko stanowią problem.

Oceń!