Wzrost sprzedaży Hyundaia w Europie o 14%

Hyundai w ostatnich latach zapracował na zdobycie zaufania europejskich klientach. Spłaca się ono w trudnym czasie – kiedy większość marek notuje spadki, koreański producent zwiększa swój udział w rynku!
Skąd wziął się nagły rozkwit marki Hyundai?
Jeszcze do niedawna Hyundai nie kojarzył się nam z przełomowymi samochodami, które są w stanie zainteresować wiele osób. Sama marka nie radziła sobie wybitnie, choć na swoim domowym rynku mogła mówić o jakichś sukcesach. Tak naprawdę jednak dopiero od około 15 lat możemy mówić o jej pełnym rozkwicie, a ostatnie parę lat to prawdziwy popis marki z Korei Południowej. Zarówno Hyundai, jak i wchodząca w skład koncernu Kia to producenci, którzy w ostatnim czasie zaliczyli niebywały skok jakościowy – zarówno pod kątem designu swoich aut, który bardzo często był niegdyś czynnikiem odstraszającym potencjalnych kupców, jak i osiągów, jakości wykończenia oraz wyposażenia pojazdów. Od czego jednak zaczęła się tak drastyczna zmiana kierunku w wykonaniu Hyundaia, dzięki któremu obecnie można o nim mówić jako o jednej z największych marek na całym światowym rynku?
Niezwykle ważnym punktem, który tak naprawdę był momentem zwrotnym w historii marki z Dalekiego Wschodu, niewątpliwie była kompletna zmiana polityki wydawniczej oraz bardzo mocna ofensywa modelowa. Hyundai zdecydował się na rozgraniczenie poszczególnych rynków, dzięki czemu rozpoczął on tworzenie pojazdów lepiej pasujących pod charakterystykę konkretnych miejsc, w których sprzedawane były pojazdy tej marki. W samej Europie stworzono osobne centrum projektowe oraz oddział badań i rozwoju, dzięki któremu powstał prawdziwy bestseller marki z Seulu – Hyundai i30, który znajduje się w czołówce najczęściej wybieranych pojazdów na Starym Kontynencie, w tym również i w Polsce.
Postawienie na rozwój samochodów typu crossover oraz SUV również sprawdził się tutaj naprawdę dobrze. Takie modele, jak Kona czy Tucson również święcą triumfy na Starym Kontynencie oraz, jak pokazują to dane, także i na innych rynkach, jak na przykład Ameryka Północna czy Chiny. Plusem Hyundaia jest również dostosowywanie oferty do potrzeb i preferencji konkretnych rynków. Na całym świecie znaleźć możemy wiele modeli Koreańczyków, których nie uświadczymy w Europie i vice versa. Ba, dostępność niektórych samochodów jest nawet ograniczona do niektórych państw, jak ma to miejsce na przykład z modelem Elantra – znajdziemy go w zaledwie kilku europejskich państwach, w tym w Polsce. Taka dywersyfikacja pozwoliła na znaczną poprawę sprzedaży, a jako że w parze poszły za tym lepszy design, osiągi i wyposażenie, otrzymaliśmy prawdziwy przepis na sukces. To właśnie są główne powody, dzięki którym obecnie Hyundai oraz cały jego koncern znajdują się obecnie w świetnym dla siebie położeniu.
Nowe rekordy sprzedaży Hyundaia na Starym Kontynencie
Obecny okres nie jest najlepszy dla marek motoryzacyjnych, a i to zdanie można tak naprawdę sklasyfikować jako eufemizm. Wiele problemów kumuluje się naraz, sprawiając, że obecnie większość producentów musi liczyć na straty względem poprzednich lat. Okazuje się jednak, iż na rynku europejskim Hyundai radzi sobie wyjątkowo dobrze. Według najnowszych danych Hyundai w pierwszej połowie 2022 roku zwiększył swoją sprzedaż o 14 procent, co pozwoliło zwiększyć udział w naszym rynku z 3,7 do 4,7 procent. Jest to rzecz będąca całkowitym przeciwieństwem ogólnego trendu spadkowego na naszym kontynencie, za co Hyundaiowi należą się wielkie brawa.
Plany Hyundaia na następne lata – samochody elektryczne przyszłością dla Koreańczyków
Hyundai nie zamierza spocząć na laurach i planuje już kolejne ruchy. Priorytetem jest obecnie inwestycja w technologie elektryczne po sukcesie modelu IONIQ 5 oraz niedawnym ukazania światu elektrycznego sedana – IONIQ 6, który wywołał wiele emocji, w większości pozytywnych. Celem krótkoterminowym jest zwiększenie sprzedaży samochodów elektrycznych marki Hyundai o 20 procent do końca 2023 roku. Mając na uwadze obecny trend wzrostowy marki, jest to cel jak najbardziej realny.